12 Nisan 2013 Cuma

Laurent Gounelle - Mutlu Olmak İsteyen Adam


Merhabalar,


daha dün sabah bitirmiş olduğum kitabım hakkındaki yorumlarımı sıcağı sıcağına sizlerle paylaşmak istedim. Kitabımız yaklaşık 200 sayfa, okuması kolay, ince bir kitap, okumaya değer mi? Bu soruya verecek cevabım "Hayır" olacak. Her ne kadar aynı yazarın diğer kitabı olan 'Tanrı Daima Tebdil-i Kıyafet Gezer'i  güzel bulmuş olsam da, bu kitabı da ona güvenerek almış olan beni hayal kırıklığına uğrattığını söylemeliyim. Çok klasik bir kişisel gelişim romanından öteye gidememiş. Sığ kalmış, konuya göre fazla abartı içeren. Beni tatmin etmeyen bir roman oldu kendisi. Yazar bu kitabında oldukça tecrübesiz gibi geldi bana. Zaten yaptığım araştırmalara göre. "Doğruluğundan emin olmasam da, inanıyorum!" Aslında yazar bu kitabını, diğer kitabından önce yazmış ama yayınlamamış. Sanırım diğer kitabı, Dünya çapında çok beğenildiği için, aman bu da boşa gitmesin, onun gölgesinde bu da iyi satar demiş. Ama benim için bu girişimi, onun adına gölge düşürdü. Bir yazarın ilk kitabını çok beğenip, ikincisini okuyorum ve hayal kırıklığı hat safhada, üçüncü de doğal olarak temkinli yaklaşacağım. Şöyle bir inceler, başından sonundan biraz okur, hakikaten güzel olduğuna inanırsam alır okurum. Aksi halde vaktimi alamayacak kadar sıradan buldum bu kitabı, aynı yazarın bu tarz bir kitabına daha aynı zamanı ayırmak istemeyeceğimden eminim. Yani yeni çıkan kitabını gözü kapalı alacağım yazarlar sınıfından çıktı.  Bunlar elbetteki benim kişisel değerlendirmelerim. Okuyup da beğenen arkadaşlarda olabilir muhakkak ama bana hitap etmedi. Tavsiye etmiyorum. Yine de merak eden arkadaşlarım varsa, kitabımızın arka kapak yazısı şöyle,


İnandıklarımız Gerçekliğimiz Olabilir



Bir düşünün...

Balide tatildesiniz. Eve dönmeden önce bir şifacıya görünüyorsunuz. Aslında bir şikâyetiniz yok. Sadece onun ününü duymuş olduğunuz için görüşmek istiyorsunuz.

Şifacının teşhisi kesin: Sağlığınız gayet yerinde ama... mutlu değilsiniz.
Sonsuz bir bilgeliğin taşıyıcısı olan bu yaşlı adam sizi sizden daha iyi biliyor gibi gözükmekte. Yaşamınıza tuttuğu çok özel ışık, sizi olabilecek en büyüleyici maceraya sürükleyecek: Kendini keşfetmek! Size yaşattığı deneyimler yaşamınızı altüst edecek ve düşleriniz deki yaşamın anahtarını size sunacak.

Dünya çapında insanların dilinden düşmeyen Mutlu Olmak İsteyen Adam, gerçekten mutlu olmaktan bizi alıkoyan şeylerden kurtulmayı öğrendiğimiz an, elde edebileceğimiz yeni imkânlar dünyasıyla bizi tanıştırıyor.

"Kulaktan kulağa yayılarak büyük bir başarı kazanan, insanların hayata bakış açılarını değiştiren eşsiz bir roman."
Psychologies Magazine


Herkese Güzel bir hafta sonu diliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder