27 Ağustos 2013 Salı

3K (Kolay - Küçük - Kremşantili) - Kurabiye

 
Merhaba arkadaşlar, bugün sizlere yapılışı çok kolay ve malzemeleri de kolay ulaşılabilir olan. Çayın, kahvenin yanında hem eşe dosta ikram etmelik hem de kendinizi ve ailenizi mutlu etmelik minik, tatlı, şirin bir kurabiyenin tarifini vereceğim. Bu kurabiyeleri dün annem yaptı. Hatice teyzemin tariflerinden birisiymiş. İçinde bu kadar az malzemenin olmasına kendisi de şaşırarak kurabiyeyi yaptı. Sonuç enfes! Hemen bir nescafe yaptım ve o tazecik, ağızda dağılan lezzetiyle, ismini benim vermiş olduğum 3K kurabiyeyi afiyetle yedik. Ben de bugün hemen sizlerle bu güzel tarifi paylaşmak istedim. Umarım siz de benim gibi seversiniz. Şimdiden afiyet olsun! Hemen tarife geçiyorum. Öncelikle her zamanki gibi 
Gereken malzemeler,

1 su bardağı sıvı yağ
1 paket kremşanti
1 paket vanilin ve
aldığı kadar un
üzeri için pudra şekeri

Yapılışı,

1 su bardağı sıvı yağa, 1 paket kremşanti ve 1 paket vanilini karıştırıyoruz. Ve biraz göz kararı un ekleyerek hamurun kulak memesi kıvamına gelmesini sağlıyoruz. Aman diyim çok un koymayın biraz yumuşak bırakın ki çok sert olmasın.yoğurma işleminden sonra ceviz içi büyüklüğünde yuvarlayıp, yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsimize diziyoruz ve önceden 175 dereceye ısıtılmış olan fırına sürüyoruz. 15-20 dk sonra hafifçe altları pembeleşmeye başlayınca fırından alıyoruz ve daha sıcakken üzerine bolca pudra şekeri serpiştiriyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder