14 Kasım 2014 Cuma

DOĞUM ÇANTASINDA NELER OLMALI?

Merhaba arkadaşlar,

Bugün paylaşmak istediğim konu Miniğim ve Ben kategorisinde. Bu yazı doğuma hazırlık yapan anneleri ilgilendiriyor. Bebek bekleyen anneler, özellikle de benim gibi ilk kez anne olacaklar genellikle  her gün kafalarında bir çok soruyla tatlı bir telaşe içerisinde oluyorlar . Onlar için her şey muamma, ne yapmalı nasıl etmeli. O mu doğru bu mu doğru. Ama malesef taze anneler bebekle ilgili konular söz konusu olduğunda tek bir doğru yok. Ben 4.5 ay önce doğum yapmış biri olarak deneyimlerimi paylaşacağım. Umarım işinize yarayan bilgiler bulacaksınız.

Doğum çantasında neler olmalı?



Kendiniz için

* Gecelik ve sabahlık (Mevsime uygun olmalı ve en az 2 adet olmalı. Pijama demiyorum çünkü kontroller de zorlanabilirsiniz. Ben pijama aldığım halde kullanamadan geri getirdim)

* Terlik (Kullanımı kolay bir terlik olmalı. Öyle parmak arası filan değil. Bir çırpıda ayağınıza takabileceğiniz türden. Bir de tavsiyem ucuz bir şey olsun ki eve dahi getirmenize gerek kalmaz. Ne de olsa hastanede giyildi)

* İç çamaşırı (En rahatından, pamuklusundan 3-4 adet külot olsa yeter sanıyorum. Ben 2 adet kullanmıştım. emzirme sütyeni ise 2 adet yetecektir)

* Ped (Gece için olanlardan tercih etmenizi öneririm. 1 Paket yetiyor)

* Çorap (2 çift yeter)

* Makyaj çantanız (Fotoğraflarda çirkin çıkmak istemezsiniz)

* Tarak,Toka,Loğusa tacı

* Fotoğraf makinesi, telefon, şarj aletleri

* Hastane çıkışında giymek üzere temiz ve rahat bir kıyafet

* Göğüs pedi (2-3 çift yeter)

* Göğüs pompası ve anne memesine yakın başlı bir biberon (sütünüz hemen gelmeyebilir. Ya da bebeğinizin emme refleksi henüz gelişmemiş olabilir)

* Şampuan, diş fırçası, macun ve yüz yıkama jeli gibi temizlik malzemeleri (Eğer özel hastanede olacaksa kendinize ait bir banyonuz oluyor ve doğumdan sonra ılık bir duşla rahatlamak isteyebilirsiniz)

* Deodorant ve vücut kremini özellikle önermiyorum. Yeni doğan bebeğinize kendi vücut kokunuzla sarılın ve onu zararlı maddelerden koruyun.

* Havlu (hastane odanızı önceden gezdiğinizde ihtiyaç olup olmadığını öğrenebilirsiniz. Ama yine de ben kendi havlu mu kullanmayı tercih etmiştim. Hatta yaz aylarına denk geldiği için peştamal hem çabuk kuruduğu için hem de az yer kapladığı için tercihim oldu)

* Bütün her şeyi içine koyabileceğiniz kabin boy büyüklüğünde bir valiz


Bebeğiniz için

* Hastane çıkış seti (Eğer kapsamlı yani içinde çok parçası olanlardan aldıysanız 1 takım yetiyor)

* Battaniye (Mevsime uygun olacak şekilde, eğer hastane çıkışınızda 1 battaniye varsa ek olarak 1-2 tane daha alın. Bebeğin altına ayrı serip üstüne üşümesin diye 2 kat yapmak isteyebilirsiniz)

* Yeni doğan bezi (10 tane falan yetiyor. Ben bez tercihimi Prima Pampers Premium care den yana kullanmıştım)

* Yenidoğan için ıslak mendil (şüphesiz en güzeli ve doğal olanı unibaby)

* Pişik kremine gerek yok. Çünkü bebeğiniz doğar doğmaz pişik olacak değil. 

* Fazladan bir bebek çorabı ve eldiveni ve şapkası alınabilir. Çünkü yenidoğanlar çok üşüyor.

* Bebeğinizi hastaneden çıkarıp eve götürene kadar taşıyabileceğiniz anakucağı ya da portbebe.


Şimdilik benim aklıma gelenler bunlar. Eğer hatırlayamadıklarım varsa lütfen yorum kısmına eklemelerinizi yapın. Umuyorum ki bebeğine kavuşmaya hazırlanan taze annelere yardımcı olacak bir yazı olmuştur. 

Sevgilerimle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder