8 Kasım 2014 Cumartesi

SENDEN ÖNCE BEN - JOJO MOYES


Merhaba, 

Bugün sizlere tanıtacağım kitap, son zamanlarda epey popüler olan Jojo Moyes'in Senden Önce Ben isimli romanı. Bu roman da Lou ve Will kitabın iki baş kahramanı, çok duygusal bir kitap, gerçi hangi kitap duygusal değil ki her biri öyle ya da böyle bir yanımıza dokunuyor. Bu kitap da onlardan, her iki kahramanın da tasvirleri çok iyi yapılmış bütünüyle hikaye bir film gibi gözünüzün önünden akıp geçip gidiyor. Bir çırpıda okunabilecek türden insanı yormayan sürükleyici romantik dram tadında bir roman. Peki ben sevdim mi hayır. Belki sonu hoşuma gitmediği için belki de biraz fazla sığ bulduğum için...Netice de Jojo Moyes in diğer kitaplarını da okuma arzumu alıp götürdü bu kitap. Özellikle de böyle popüler olmasına hiç bir anlam veremedim. Çok da ilginç olan hiç bir şey yok bana göre sadece zaman geçirmelik bir kitap. Peki kitap kendini nasıl anlatmış bir de ona bakalım;


Birbirlerine aşktan başka verecek hiçbir şeyleri yoktu...

Yaşamın ince detayları Loudan sorulur. Otobüs durağıyla ev arasında kaç adım var? Çalıştığı kafeye gelip gidenler nasıl bir hayat yaşıyor? Parlak yeşil elbisenin altına ne renk külotlu çorap giyilir? Onda bu soruların hepsinin cevabı var. Kolayca mutlu olabildiği küçücük dünyasında bilmediği tek şey hayatın çok daha karmaşık soru ve cevaplarla dolu olduğu...

Geçirdiği motosiklet kazasıyla hayatı altüst olan Will uzun süredir karmaşık sorularla meşgul. Bu hayatta diğer insanları mutlu eden küçük şeyler ona biraz olsun keyif vermiyor. Çevresindeki tüm renkler birden griye dönmüş ve böyle bir umutsuzluk içindeyken yapabileceği tek şeyin hayatını sonlandırmak olduğunu düşünüyor.

Peki, asık suratlı, aksi ve geçimsiz Will, Lounun rengârenk yaşamıyla karşılaşırsa neler olur?

Mucizelere inanmıyorsanız durup bir kez daha düşünün...

İşte "Senden Önce Ben" böyle de umut verici bir tanıtım yazısına sahip. Eğer çok zamanınız varsa, tatildeyseniz ya da sadece kafa boşaltmak için okuyacaksanız tavsiye edebilirim. Hikaye basit ama gerçekçi. Benim söyleyeceklerim bu kadar.

Sevgilerimle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder